Friday, April 26, 2024

Thought for the Day - 14th April 2024 (Sunday)

Today you are celebrating the commencement of the New Year. But, in fact, you should treat every moment as the beginning of a New Year. Many people are worried as to what changes would the New Year bring in the social, political and economic fields. Any change, if it were to take place, will not wait for the arrival of the New Year. In fact, many changes are taking place from moment to moment. You may wonder as to what are the big changes that would take place in this New Year. Whatever happened in the previous year would take place this year also. One need not be worried about these things. You should be worried that there is no transformation in your heart though years have rolled by. You have to get rid of your evil thoughts, words and deeds. You should celebrate the arrival of New Year by inculcating noble and divine feelings. You should experience bliss by visualising the unmanifest atmic principle in this manifest world. 


- Divine Discourse, April 14, 2002.

I do not want you to say that you have listened to My discourses well or that the discourses were good. I want to hear from you that you have thoroughly transformed yourselves.


Hari ini engkau sedang merayakan permulaan tahun baru. Namun, sesungguhnya engkau seharusnya memperlakukan setiap saat sebagai awal dari sebuah tahun baru. Banyak orang mencemaskan perubahan apa yang akan terjadi pada tahun baru di bidang sosial, politik dan ekonomi. Perubahan apa pun yang memang terjadi tidak akan menunggu sampai datangnya tahun baru. Sejatinya, banyak perubahan sedang berlangsung dari waktu ke waktu. Engkau mungkin bertanya-tanya perubahan besar apa yang akan terjadi pada tahun baru ini. Apapun yang terjadi di tahun lalu juga akan terjadi di tahun ini. Seseorang tidak perlu cemas pada hal-hal ini. Engkau seharusnya cemas dimana tidak ada perubahan dalam hatimu walaupun telah melewati bertahun-tahun lamanya. Engkau harus melenyapkan pikiran, perkataan dan perbuatan jahatmu. Engkau seharusnya merayakan datangnya tahun baru dengan meningkatkan perasaan yang luhur dan Ilahi. Engkau seharusnya mengalami kebahagiaan dengan memvisualisasikan prinsip Atma yang tidak disadari dalam dunia nyata ini. 


- Divine Discourse, April 14, 2002.

Aku tidak ingin engkau mengatakan bahwa dirimu telah mendengarkan wejangan-Ku dengan baik atau wejangan itu adalah bagus. Aku ingin mendengarkan darimu bahwa engkau sepenuhnya telah mengubah dirimu.


No comments:

Post a Comment