Friday, April 12, 2024

Thought for the Day - 11th April 2024 (Thursday)

The Ramzan month is set apart for the holy task of bringing into memory and practising the teachings that Hazrath Muhammad conveyed, and attaining that stage of unity and purity which is truly Divine. With the darshan (vision) of the New Moon, the Ramzan fast begins and when the New Moon is seen again, the fast ends. 'Fast' does not consist in merely desisting from food and drink. The fast starts at sunrise and is broken only after sunset and is observed most rigorously. Waking as early as three or four, in the brahma muhurta, prayer is started, and throughout the day, the constant presence of God is sought to be experienced. This is the meaning of Upavasa (fast). Also, during the Ramzan month, rivalry is avoided, and hatred is suspended. Husband and wife live apart though in the same home, mother and children both follow the same spiritual regimen and an atmosphere of brotherhood is maintained. The body, the senses and the mind are subject to rigorous discipline. Periods of fast comprising a month are prescribed in all religions. 


- Divine Discourse, Jul 12, 1983.

Islam is a word which denotes not a particular religion but a state of mind, the state of total surrender to the Will of God.


Bulan Ramadhan dikhususkan untuk tugas suci dalam mengingat dan menjalankan ajaran yang disampaikan oleh Nabi Muhammad, dan mencapai tahapan kesatuan dan kemurnian yang sesungguhnya adalah ilahi. Dengan darshan (penglihatan) bulan baru, puasa Ramadhan dimulai dan ketika bulan baru terlihat kembali, puasa berakhir. 'Puasa' tidak mengacu pada hanya pada berhenti dari makanan dan minuman. Puasa mulai pada pagi hari dan dibuka hanya setelah matahari terbenam serta dijalankan dengan sangat ketat. Bangun pagi lebih awal di pukul tiga atau empat, saat brahma muhurta, dimulai dengan doa, dan sepanjang hari, kehadiran Tuhan secara terus menerus dicari agar dapat dialami. Ini adalah makna dari Upavasa (puasa). Selain itu, di bulan Ramadhan persaingan dihindari, dan kebencian dihilangkan. Suami dan istri hidup terpisah walaupun ada dalam satu rumah, ibu dan anak keduanya mengikuti pola spiritual yang sama dan suasana persaudaraan dijaga. Tubuh, Indera dan pikiran tunduk pada disiplin yang ketat. Periode puasa satu bulan diwajibkan dalam semua agama. 


- Divine Discourse, Jul 12, 1983.

Islam adalah sebuah kata yang tidak menunjukkan pada agama tertentu namun sebuah keadaan pikiran, keadaan berserah sepenuhnya pada kehendak Tuhan.


No comments:

Post a Comment