Friday, April 12, 2024

Thought for the Day - 21st March 2024 (Thursday)

To lead a good life, constant prompting from God within is a great help. That inspiration can be obtained only by constantly reciting the Lord's Name and calling on the inner springs of Divinity. The Name is so valuable an instrument to win His Grace, to realise His presence, to picture His form, and to remember His glory, that even if it is repeated from the heart once in the morning, and once in the evening, that will make the griham a griham (a home), instead of a guha (cave)! The lamp of the Name when it is lit will illumine the household and make it a home, instead of a cave. If a lamp is kept burning in a room, it may go out when winds blow in from the windows. The senses (indriyas) are the windows and when they are open, the lamp of the Name will not burn steadily. So keep the external-facing windows (senses) closed to the influences that attract, and concentrate on the Name of the Lord and its beauty and sweetness! 


- Sathya Sai Speaks, Vol 6, Ch 27.

All evil thoughts and wicked plans and plots will disappear like fog before the Sun when the Name of God is remembered sincerely.


Untuk menjalani hidup yang baik, dorongan hati secara konstan dari Tuhan di dalam diri adalah sebuah bantuan yang begitu besar. Inspirasi tersebut hanya dapat diperoleh melalui pengulangan nama suci Tuhan terus menerus dan memanggil sumber keilahian di dalam diri. Nama adalah sarana yang sangat berharga untuk mendapatkan Rahmat-Nya, untuk menyadari kehadiran-Nya, untuk menggambarkan wujud-Nya, dan untuk mengingat kemuliaan-Nya, dan jika nama itu diulang-ulang dari hati di pagi hari, dan di sore hari, maka nama itu akan membuat griham sebagai griham (rumah), dan bukannya sebuah guha (gua)! Lentera dari nama itu ketika dinyalakan akan menerangi rumah tangga dan menjadikannya rumah dan bukan sebuah gua. Jika sebuah lampu dibiarkan menyala di dalam rumah, lampu tersebut bisa mati ketika angin berhembus dari jendela. Indria adalah jendela dan ketika jendela-jendela itu dibuka, lampu nama itu tidak menyala terus menerus. Jadi tutuplah jendela-jendela indria yang mengarah keluar pada pengaruh-pengaruh yang menarik, dan pusatkan perhatian pada nama suci Tuhan dan keindahan serta rasa manis-Nya! 


- Sabda Sathya Sai, Vol 6, Ch 27.

Semua pikiran dan rencana jahat akan lenyap seperti kabut dihadapan matahari ketika nama Tuhan diingat dengan tulus.

No comments: