Saturday, January 20, 2024

Thought for the Day - 11th January 2024 (Thursday)

Students! Remember that wealth lost can be regained, health lost can be recovered, but time lost is lost forever. Hence, do not waste time. Time is God. Sanctify the time given to you by worthy deeds, experience bliss and share it with others. Sports and Arts are intended to give pleasure. But the commercialisation of sports and music has lowered their value, together with the decline in human values. There should be no room for hatred or jealousy in games and sports. Our Institute students should engage themselves in sports for health and enjoyment. The participation of students coming from different regions and different backgrounds in games should be conducive to the promotion of unity. Even games should be regarded as sacred. Thereby, the participants become holy.


- Divine Discourse, Jan 14, 1993.

To develop powers of concentration, sports and games are very essential. They serve to promote physical fitness and mental health.


Para pelajar! Ingat bahwa kehilangan kekayaan bisa diraih kembali, kehilangan Kesehatan dapat dipulihkan kembali, namun kehilangan waktu adalah kehilangan selamanya. Oleh karena itu, jangan menyia-nyiakan waktu. Waktu adalah Tuhan. Sucikan waktu yang diberikan kepadamu dengan perbuatan-perbuatan yang berguna, mengalami kebahagiaan dan berbagai kebahagiaan itu dengan yang lainnya. Olahraga dan seni dimaksudkan untuk memberikan kesenangan. Namun komersialisasi olahraga dan musik telah menurunkan nilai keduanya, bersama-sama dengan kemerosotan dalam nilai-nilai kemanusiaan. Seharusnya tidak ada ruang bagi kebencian atau kecemburuan dalam permainan dan olahraga. Dalam institusi kita para pelajar seharusnya melibatkan diri mereka dalam olahraga untuk Kesehatan dan kesenangan. Keikutsertaan pada pelajar yang berasa dari berbagai daerah dan latar belakang yang berbeda dalam permainan harus kondusif untuk meningkatkan persatuan. Bahkan permainan harus dipandang sebagai hal yang sakral. Dengan demikian, para peserta menjadi suci. 


- Divine Discourse, Jan 14, 1993.

Untuk mengembangkan kekuatan konsentrasi, olahraga dan permainan adalah sangat mendasar. Keduanya dapat meningkatkan kesehatan fisik dan batin.

No comments: