Friday, August 16, 2024

Thought for the Day - 25th Juni 2024 (Tuesday)

Sai's wealth is pure, selfless and boundless Love. This is the truth. It is not the edifices you see that are Sai's wealth. It is pure, selfless Love alone. You must inherit this Love, fill yourselves with it and offer it to the world. This is your supreme responsibility as Sai devotees. What is it that you can offer to the Lord who is omnipotent, omnipresent and all-knowing? The various things you offer to God are given out of delusion. Can the Lord who permeates the Universe be confined in a temple? To One who has the effulgence of a billion suns, what lamp can you light? His truth is beyond the comprehension of Brahma and Hara. How can others comprehend Him? What name can be given to One who is all things? What food can you offer to One who holds the cosmos in His stomach? You become devoted for your own sake. Whatever the name or form in which you worship the Lord, He will respond. He is the provider of everything, who fulfils every wish. Whether the devotee is one in distress or craving for some object, or a seeker or a Jnani, God responds according to the measure of his devotion. 


- Divine Discourse, Nov 23, 1986.

If we are to earn the love of the Lord, we have to love everyone. The best way to love God is to love all.


Kekayaan dari Sai adalah kasih yang suci, tidak mementingkan diri sendiri dan tanpa batas. Ini adalah kebenaran. Bukanlah bangunan yang engkau lihat merupakan kekayaan dari Sai. Kekayaan Sai hanyalah kasih yang murni dan tidak mementingkan diri sendiri. Engkau harus mewarisi kasih ini, isilah dirimu dengan kasih ini dan persembahkan kasih ini kepada dunia. Ini merupakan tanggung jawabmu yang tertinggi sebagai bhakta Sai. Apa yang dapat engkau persembahkan kepada Tuhan yang bersifat Maha kuasa, ada dimana-mana dan mengetahui segalanya? Berbagai jenis hal yang engkau persembahkan kepada Tuhan adalah hasil dari khayalan. Dapatkah Tuhan yang meliputi alam semesta dibatasi dalam sebuah tempat suci? Tuhan yang memiliki Cahaya milyaran matahari, lampu apa yang dapat engkau nyalakan? Kebenaran Tuhan melampaui pemahaman dari Brahma dan Hara. Bagaimana bisa yang lainnya memahami Tuhan? Apa nama yang dapat diberikan kepada Tuhan yang merupakan segalanya? Apa makanan yang dapat engkau persembahkan pada Tuhan yang memegang alam semesta di dalam perut-Nya? Engkau menjadi berbhakti kepada Tuhan untuk kepentinganmu. Apapun nama atau wujud Tuhan yang engkau puja, Tuhan akan menjawabnya. Tuhan adalah penyedia segalanya, yang memenuhi setiap harapan. Apakah bhakta itu sedang dalam tekanan atau mengharapkan beberapa objek, atau seorang pencari spiritual atau seorang Jnani, Tuhan menjawab sesuai dengan takaran dari bhaktinya. 


- Divine Discourse, Nov 23, 1986.

Jika kita ingin mendapatkan kasih Tuhan, kita harus mengasihi setiap orang, cara terbaik mengasihi Tuhan adalah dengan mengasihi semuanya.


No comments: