Tuesday, February 20, 2024

Thought for the Day - 13th February 2024 (Tuesday)

A curious paradox is now gaining force in this land: it is fraught with dire consequences. Though the world has become a very small globe, as a result of fast means of communication and transport, man has not yet learnt the art of living together in close proximity, as brothers, as children of the One God. The closer men are brought, the larger the differences appear! Thus, the little world is now riddled with problems of conflicting cultures, competing creeds and contesting ambitions. The sorrows of one state spread fast into all its neighbours and infect the whole world. The world has become one vast battlefield. When infectious diseases leap over boundaries, and slay men without distinction, immediate steps are taken to control the havoc and relief is despatched in haste to the scene of disaster. But, the infection of greed and hate cannot be held in check so quickly by any Government. Let us try to answer the question - "What kind of Government is the best?" The answer is: "That Government is best, which helps us to govern ourselves." Make your Conscience the ruler, do not depend on the external ruler.


-  Divine Discourse, May 13, 1970.

Whether it be in a political organisation or in regard to a personal matter, or national issues, you should act according to the dictates of your conscience, without any other concern.


Sebuah paradok aneh sedang berlaku di negeri ini: hal ini penuh dengan konsekuensi yang mengerikan. Walaupun dunia telah menjadi bumi yang sangat kecil, sebagai akibat dari sarana komunikasi dan tranportasi yang cepat, manusia belum belajar seni dalam hidup Bersama dalam jarak yang berdekatan, sebagai saudara, sebagai anak-anak dari satu Tuhan. Semakin dekat manusia, semakin jauh perbedaan yang muncul! Jadi, dunia yang kecil ini sekarang penuh dengan masalah budaya yang saling bertentangan, persaingan keyakinan dan perlombaan ambisi. Penderitaan suatu negara menyebar dengan cepat ke seluruh negara tetangga dan menular pada seluruh dunia. Dunia telah menjadi satu medan tempur yang luas. Ketika penyakit menular melampaui batas-batas negara, dan membunuh manusia tanpa membeda-bedakan, langkah-langkah segera diambil untuk mengendalikan malapetaka dan bantuan segera dikirim ke lokasi bencana. Namun, infkesi dari ketamakan dan kebencian tidak bisa diketahui dengan cepat oleh pemerintah manapun. Marilah kita mencoba menjawab pertanyaan ini - "Apa jenis pemerintahan yang terbaik?" Jawabannya adalah: "Pemerintahan yang terbaik adalah yang membantu kita mengatur diri kita sendiri." Jadikan hati nuranimu sebagai pengendali, jangan tergantung pada pengatur di luar diri.


-  Divine Discourse, May 13, 1970.

Apakah itu berkaitan dengan organisasi politik atau urusan pribadi, atau urusan negara, engkau seharusnya bertindak sesuai dengan hati nuranimu, tanpa ada hal lainnya.

No comments: