Wednesday, May 30, 2012

Thought for the Day - 30th May 2012 (Wednesday)

I must condemn the absence of gratitude which is rampant amongst people today. People today are humble and obedient until their wishes are fulfilled. Once their desires are satisfied, they sometimes even try to ruin the person who helped to realize it. This behaviour does not befit human beings. One must be conscious of benefits derived and be eager to repay the debt, or at least be keen to avoid causing harm to the person who helped them while in distress. Today however, with pomp and pride, people
reveal that they are ignorant, filled with egoism and conceit. Running after momentary joy, they exile themselves from the Kingdom of God. The value of human birth is to attain divinity. Contemplate on this unique good luck of a human birth you are gifted with. Dedicate your days to thoughts of God, and to ideas that elevate and inspire. Welcome opportunities to express gratitude, broaden your heart and deepen your faith.

Aku menyatakan bahwa tindakan yang tidak bersyukur/tidak berterima kasih yang merajalela di antara orang-orang saat ini, adalah tindakan yang salah. Saat ini, orang-orang bersikap rendah hati dan patuh sampai keinginan mereka terpenuhi. Setelah keinginan mereka terpenuhi, kadang-kadang mereka bahkan mencoba merugikan orang-orang yang telah membantu untuk mewujudkan keinginannya. Perilaku seperti ini tidaklah pantas dilakukan. Seseorang harus sadar manfaat yang telah diperoleh dan berkeinginan untuk membalas budi, atau setidaknya menjauhi mereka yang menyebabkan kerugian pada orang-orang yang telah membantu mereka ketika dalam kesulitan. Akan tetapi, saat ini, dengan keangkuhan dan kebanggaan, yang dipenuhi dengan egoisme dan kesombongan, orang-orang tidak menyadari hal tersebut. Setelah menjalani kebahagiaan yang bersifat sementara, mereka menjauhkan diri dari Kerajaan Tuhan. Kelahiran manusia adalah untuk mencapai keilahian. Engkau seharusnya merenungkan keberuntungan yang telah diberkati Tuhan yaitu kelahiran sebagai manusia. Dedikasikanlah hari-harimu dengan selalu merenungkan Tuhan. Manfaatkanlah kesempatan dengan baik untuk menyampaikan rasa terima kasih/rasa syukur dari lubuk hati yang paling dalam serta dengan keyakinan yang mendalam.
-BABA

No comments: