Monday, December 16, 2013

Thought for the Day - 15th & 16th December 2013

Date: Sunday, December 15, 2013

Men and women must be governed by morality. In all countries morality and integrity should be like the life breath. It is only when people adhere to morality that human ideals like fraternity, equality and liberty can become meaningful in daily life. It is because of moral values having been given the go-by, that you find today’s society filled with disorder and unrest. The world will have respite from violence only when progress in science and technology is accompanied alongside by development of ethical and spiritual values. In the economic sphere, when one’s desires are governed by righteousness, a divine impulse will arise in that person. When the quest for wealth and the concern for worldly desires are based on righteousness (Dharma), the mind will spontaneously turn towards God.

Pria dan wanita harus diatur oleh moralitas. Di semua negara moralitas dan integritas harus seperti nafas kehidupan. Hanya ketika orang-orang mematuhi moralitas maka manusia ideal seperti persaudaraan, kesetaraan dan kebebasan dapat berarti dalam kehidupan sehari-hari. Karena nilai-nilai moral telah ditinggalkan, maka yang engkau temukan pada masyarakat saat ini penuh dengan kekacauan dan kerusuhan. Dunia akan berhenti dari kekerasan hanya ketika kemajuan ilmu pengetahuan dan teknologi disertai dengan pengembangan nilai-nilai etika dan spiritual. Di bidang ekonomi, ketika keinginan seseorang diatur oleh kebajikan, maka suatu dorongan ilahi akan muncul pada orang tersebut. Ketika pencarian kekayaan dan pemenuhan keinginan duniawi didasarkan pada kebajikan (Dharma), pikiran secara spontan akan menuju pada Tuhan. (Divine Discourse, Feb 13, 1997)

-BABA



Date: Monday, December 16, 2013

True education will make you divine. Education is not mere knowledge of words; it should broaden the mind. The mere acquisition of degrees is valueless. Character is more important and it can be developed only by taking to the spiritual path. Of what use is an education that does not promote good qualities? Together with academic education you have to acquire wisdom and a sense of right and wrong. Knowledge without wisdom, scholarship without determination, music without melody, learning without humility, a society without discipline, friendship without gratitude, and speech without truth - all these are utterly useless. Hence everyone should seek to follow the correct path. It is not greatness that matters but goodness. Make proper use of your education for the good of society.

Pendidikan sejati akan membuatmu menjadi divine. Pendidikan bukan hanya sekedar pengetahuan kata-kata; melainkan harus memperluas pikiran. Hanya dengan meraih gelar, merupakan sesuatu yang tidak berharga. Yang lebih penting adalah karakter dan ini dapat dikembangkan hanya dengan mengambil jalan spiritual. Apa gunanya pendidikan yang tidak meningkatkan sifat-sifat yang baik? Bersama-sama dengan pendidikan akademis, engkau harus memperoleh kebijaksanaan dan bisa membedakan yang benar dan salah. Pengetahuan tanpa kebijaksanaan, ilmu pengetahuan tanpa determinasi, musik tanpa melodi, belajar tanpa kerendahan hati, masyarakat tanpa disiplin, persahabatan tanpa rasa syukur, dan berbicara tanpa kebenaran - semua ini sama sekali tidak berguna. Oleh karena itu setiap orang harus berusaha untuk mengikuti jalan yang benar. Bukan kebesaran yang terpenting tetapi kebaikan. Engkau hendaknya menggunakan pendidikan-mu dengan tepat untuk kebaikan masyarakat. (Divine Discourse, Nov 22, 1997)

-BABA

No comments: