Thursday, April 24, 2014

Thought for the Day - 24th April 2014 (Thursday)

There are many who observe My actions and start declaring that My nature is such and such. They are unable to gauge the sanctity, the majesty and the eternal reality that is Me. The power of Sai is limitless; it manifests forever. All forms of 'power' are resident in this Sai palm. But, those who profess to have understood Me, the wise, the Yogis (spiritually advanced persons), the Pandits (scholars), and the Jnanis (liberated persons) - all of them are aware only of the least important, the casual, external manifestation of an infinitesimal part of that power, namely, the ‘miracles’! My power is immeasurable; My truth is inexplicable, unfathomable. What I will, must take place; what I plan must succeed. I am Truth; and Truth has no need to hesitate, or fear, or bend. I am announcing this about Me, for, the need has arisen.

Ada banyak orang yang mengamati tindakan-Ku dan mulai menyatakan bahwa sifat-Ku adalah ini dan itu. Mereka tidak mampu mengukur kesucian, keagungan, dan realitas abadi yaitu Aku. Kekuatan Sai tak terbatas; memanifestasikan segalanya. Semua bentuk 'kekuasaan' ada di tangan Sai ini. Tetapi, mereka yang mengaku telah memahami Aku, orang bijaksana, para Yogi (orang yang telah maju secara spiritual), para Pandit (ulama), dan para Jnani (orang yang sudah terbebaskan) - semua dari mereka menyadari hanya satu yang paling penting, manifestasi eksternal dari bagian kecil dari kekuatan itu, yaitu, 'miracle/keajaiban'! Kekuatan-Ku tidak terbatas; Kebenaran-Ku tak bisa dipahami, tak terduga. Apa yang Aku kehendaki, harus terjadi; apa yang Aku rencanakan harus berhasil. Aku adalah Kebenaran; dan Kebenaran tidak perlu ragu-ragu, atau takut. Aku mengumumkan ini tentang Aku, karena ini wajib diketahui. (Divine Discourse, Jun 19, 1968.)
-BABA

No comments: