Students! You are embodiments of the Divine! There are two aspects of Vidya or education that you have to master: Vijnana - understanding the world around us, or science, and also Prajnana - the higher learning, the art of controlling the inner feelings and the many layers of Consciousness. Benefactors and beneficiaries of the educational field, listen to this: Each student has a watch on the wrist. And, you look at the watch at least a hundred times a day. Well, learn from the watch this great lesson. When you watch the watch, remember the five letters of the word, WATCH; each is giving you a fine lesson for life: ‘W’ tells you, "Watch your Words"; ‘A’ warns you, "Watch your Action"; ‘T’ indicates, “Watch your Thoughts”; ‘C’ advises, “Watch your Character”; and ‘H’ declares, “Watch your Heart.” When you are consulting your watch, imbibe this lesson that the watch is imparting!
Para pelajar! Engkau adalah perwujudan dari Tuhan! Ada dua aspek dari Vidya atau Pendidikan yang harus engkau kuasai: Vijnana – memahami dunia di sekitar kita, atau ilmu pengetahuan, dan juga Prajnana – pelajaran yang lebih tinggi, seni dalam mengendalikan perasaan batin dan banyak lapisan kesadaran. Penolong dan penerima bantuan dalam bidang Pendidikan harus mendengarkan hal ini: Setiap murid memiliki sebuah jam tangan. Dan, engkau melihat jam tangan setidaknya seratus kali dalam sehari. Belajarlah dari jam tangan tentang hikmah yang besar ini. Saat engkau melihat jam tangan, ingat lima huruf yang menyusun kata ‘WATCH’ (jam tangan); setiap bagian huruf memberikanmu sebuah pelajaran hidup yang sangat baik: Huruf ‘W’ mengatakan kepadamu, "Jaga dan perhatikan perkataanmu (Words)"; huruf ‘A’ mengingatkanmu untuk menjaga perbuatanmu (Action)"; huruf ‘T’ menandakan untuk menjaga pikiranmu (Thoughts)”; ‘C’ memberitahukanmu untuk menjaga karaktermu (Character)”; dan huruf ‘H’ menyatakan untuk menjaga hatimu (Heart).” Ketika engkau melihat jam tanganmu, renungkan pelajaran ini yang diberikan oleh jam tangan! (Divine Discourse, May 13, 1970)
-BABA
No comments:
Post a Comment