Monday, August 24, 2015

Thought for the Day - 24th August 2015 (Monday)

I have come to reform you; I won’t leave you until I do that. Even if you get away before I do that, don’t think you can escape Me; I will hold on to you. I am not worried if you leave Me, for I am not anxious that there should be a huge gathering! Who gave hand-written invitation to everyone present here? People come, on their own, in thousands - you attach yourselves to Me! I am unattached. I am attached only to the task. But be assured of one thing. Whether you come to Me or not, you are all in Me. I have the love of a thousand mothers. I love each one of you and protect you always. Whenever I appear to be angry, remember, it is only love in another form. I do not have even an iota of anger in Me. I express My disappointment when you do not shape up as I expect.


Aku datang untuk memperbaiki engkau menjadi lebih baik; Aku tidak akan meninggalkan-mu sampai Aku melakukan tugas itu. Bahkan jika engkau pergi sebelum aku melakukan tugas itu, janganlah berpikir bahwa engkau bisa melarikan diri dari-Ku; Aku akan memegangmu. Aku tidak khawatir jika engkau meninggalkan-Ku, karena Aku tidak cemas sebab akan ada pertemuan besar! Siapa yang memberi undangan yang ditulis tangan untuk semua yang hadir di sini? Orang-orang datang, atas kehendak mereka sendiri, dalam ribuan - engkau mengikatkan dirimu pada-Ku! Aku tidak terikat. Aku terikat hanya untuk melakukan tugas itu. Tapi yakinlah satu hal. Apakah engkau datang kepada-Ku atau tidak, engkau semua dalam diri-Ku. Aku memiliki kasih seribu ibu. Aku mencintai masing-masing dari kalian dan selalu melindungimu. Kapan saja Aku nampak marah, ingatlah, itu hanya cinta-kasih dalam wujud lain. Aku sedikitpun tidak memiliki kemarahan dalam diri-Ku. Aku mengungkapkan kekecewaan-Ku ketika engkau tidak mempraktikkan apa yang seperti Aku harapkan. (Divine Discourse, Feb 11, 1964)

-BABA

No comments: